Woonstede kiest voor begrijpelijke taal
Of u nu een huis van ons huurt, met ons samenwerkt als partner, of gewoon benieuwd bent: begrijpelijke taal werkt. Het bespaart tijd, we snappen elkaar beter én het is fijner om te lezen. Zo houden we tijd over voor wat er écht toe doet: bouwen aan welzijn.
Daarom maken we onze communicatie steeds begrijpelijker. Zo ondertekende ons managementteam deze zomer de Direct Duidelijk Deal. Want begrijpelijke taal is geen extraatje, maar de basis. Voor en met bewoners, partners én collega's.
Zo werken wij aan begrijpelijke communicatie
• Tolkie: Onze digitale leeshulp Tolkie helpt u teksten op onze website makkelijker te lezen en te begrijpen. Ook vertaalt u de teksten eenvoudig in andere talen.
• Input van huurders: In mei dachten huurders en collega’s samen na over duidelijkere communicatie. De suggesties namen we mee, zoals het toevoegen van energielabels en duidelijke foto’s bij advertenties.
• Ondersteuning voor medewerkers: Collega’s krijgen tips en voorbeelden om begrijpelijker te schrijven. De meesten volgen dit of volgend jaar een schrijf- en taaltraining. Zo leren ze beter communiceren met bewoners, partners én elkaar.
Samen leren en oefenen
Tijdens de Week van de Begrijpelijke Taal (8 t/m 12 september) organiseren we activiteiten voor medewerkers. Ze krijgen bijvoorbeeld een checklist om begrijpelijk te schrijven, maar ook veel schrijftips en een interactieve sessie met taalexpert Loo van Eck. Begrijpelijke taal is niet alleen nuttig, maar mag ook leuk zijn!