Luisteren naar huurders: samen werken aan verbetering

Wat kunnen we beter doen in onze communicatie met nieuwe huurders? Wat is duidelijk – en wat juist niet? Die vragen stonden centraal in de Bewonersadviesgroep Nieuwe Huurders, die we samen met Carla Klein van Luisterpunt organiseerden.

Samen aan de slag
Vier huurders en vier collega’s doken samen in onze brieven, e-mails en advertenties. Ze bekeken alles goed en bouwden voort op de uitkomsten van twee Luisterpanels met twintig huurders.

Dat leverde waardevolle suggesties op. Denk aan het toevoegen van energielabels en nieuwe foto’s bij woningadvertenties. Kleine aanpassingen, die voor nieuwe huurders veel verschil maken.

Samen terugblikken
We sloten dit traject af met een bijeenkomst op kantoor, samen met huurders, collega’s en vertegenwoordigers van huurdersbelangenorganisaties. We deelden de resultaten van dit traject: échte verbeteringen, bedacht en aangedragen door huurders zélf.

Want luisteren is belangrijk – maar er écht iets mee doen, dát maakt het verschil.