Teammanager Sociaal Beheer & Leefbaarheid

Je geeft leiding aan een tof en tough team van 13 mensen. Mensen met een eigen opdracht, eigen talenten en (een paar) eigenaardigheden. De opgave is groot. Richting geven, duidelijke taal spreken, ergens voor staan en vooral ‘samen’! Dat is wat het team vraagt van jou als manager.

Van ingewikkeld naar eenvoudig

Jouw woonconsulenten en projectmedewerkers zijn onder andere lid van projectteams met grote herstructureringsopdrachten. Dat zijn flinke klussen. Ze vertegenwoordigen daarin het sociale perspectief. Jouw mensen zitten aan de keukentafel bij huurders om ze het goede of slechte nieuws te vertellen over de voorgenomen sloop of renovatie van hun oude, vertrouwde (t)huis. Ook zetten woonconsulenten samen met onze stakeholders leefbaarheidsprojecten op, om het welzijn van onze huurder te bevorderen. En spelen ze een belangrijke rol bij overlast. Zij zoeken in jou een manager die hen uitdaagt om deze complexe opdrachten te vatten in eenvoudige processen die duidelijkheid geven en voor iedereen te volgen zijn, ook voor onze huurders!

Zichtbaar en aanspreekbaar

Onze wijkbeheerders werken in wijken met 15 galerijflats uit de jaren 60. Daar wonen zo’n 3000 mensen met verschillende nationaliteiten en leefstijlen dicht bij elkaar. Je kunt je voorstellen dat dat intensief beheer van ons vraagt. Jouw team van wijkbeheerders kent veel huurders persoonlijk en onderhoudt nauw contact met collega’s van de politie, welzijn en groen- en afvalbeheer. In onze wijken uit andere decennia, zoals bijvoorbeeld de vooroorlogse wijken, de vijftiger-jaren wederopbouwwijken, de ‘70-er jaren bloemkoolwijken en de Vinex-wijk Kernhem is onze wijkbeheerder een bekend gezicht. Hij weet elke wijk en haar huurders op waarde te schatten. Hij kent de uitdagingen en gaat graag met jou in gesprek over het benutten van kansen.

Samen!

Het team gaat graag in gesprek met onze huurders; huurders verenigd in bewonerscommissies, bewonersadviesgroepen (BAG) of activiteitencommissies. Ook van individuele huurders wordt de stem gehoord. Superleuk natuurlijk. Ook verdraaid lastig af en toe, want huurders hebben vaak (terecht) aardig wat noten op hun zang. Als manager kun jij het team helpen de stem van de huurder ook intern te laten horen.

Ambitie

En hebben we het al gehad over de ambitie om meer gebiedsgericht te gaan werken, om nog meer zichtbaar te zijn in de wijk, onze processen zo eenvoudig mogelijk in te richten en vooral heel veel werkplezier te ervaren? We moeten nodig eens verder praten!

Je zet jouw mensen altijd op de eerste plaats. Aandacht is vanzelfsprekend.

Je begrijpt dat we een doorgewinterde bikkel zoeken

Je spreekt de taal van de straat en van de organisatie. Je bent een ervaren en daadkrachtige manager die in staat is om met deze mooie groep professionals te bouwen aan een succesvol team. Je bent geboeid door mensen en door stenen. Je gelooft in de kracht van vitale wijken. Je vindt het, net als wij, belangrijk dat mensen van hun huis hun thuis kunnen maken en dat zij zich veilig en geborgen voelen in hun buurt. Je maakt deel uit van het managementteam Wonen. Samen met de Teammanager Klantenservice en de Manager Wonen vorm je het MT Wonen. Je onderhoudt daarnaast intensief contact met je (circa 6) collega-managers van Vastgoed en Bedrijfsondersteuning. Je bent goed in het ontwikkelen van jezelf en van je mensen. Je bent duidelijk en concreet en maakt jezelf belangrijk voor het team.

Naast dat alles vraagt deze functie om de volgende vaardigheden, ervaring en kennis:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Kennis van het eigen vakgebied;
  • Kennis van en ervaring met coachen en leidinggeven;
  • Kennis van projectmanagement;
  • Bij voorkeur kennis van de Volkshuisvesting;
  • Kennis van wet- en regelgeving binnen het eigen vakgebied;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal mondeling en schriftelijk;
  • Ervaring in conflicthantering en beheersing;
  • Analytische en adviserende vaardigheden.

Wat bieden wij jou?

  • Een fulltime functie van 36 uur per week;
  • Salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal L met minimaal €4.600 en maximaal €6.391 bruto per maand;
  • Een tijdelijk contract van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband na een jaar;
  • SPW Pensioen, middelloonregeling;
  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en een thuiswerkvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km;
  • Een ingerichte thuiswerkplek;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget;
  • 8% vakantietoeslag per jaar;
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • Een cafetariasysteem waarbij je arbeidsvoorwaarden kunt ruilen en vakantiedagen kunt kopen;
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto's en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen;
  • Een mooi kantoor met flexwerkplekken midden in het centrum van Ede!