Specialist Woonzaken

Krijg jij energie van klantcontact, team- en procesverbeteringen? Houd je van afwisseling, werk je graag in het dynamische hart van een organisatie en is resultaatgericht samenwerken voor jou vanzelfsprekend? Dan is dit jouw baan! Onze Klantenservice zoekt een enthousiaste en bevlogen Specialist Woonzaken met expertisegebied klachtmanagement.

Samen met jou bouwen wij aan het welzijn van onze huurders

Woonstede bestaat uit de afdelingen Wonen, Vastgoed en Bedrijfsondersteuning. De Klantenservice maakt onderdeel uit van de afdeling Wonen. In totaal werken er binnen ons team 23 medewerkers, in drie verschillende functies: Medewerker Klantadvies, Medewerker Klantadvies & Woonzaken en Specialist Woonzaken. Allemaal collega’s die energie krijgen van klantcontact. De focus ligt in ons team op het continu verbeteren van processen en de kwaliteit, het verhogen van de effectiviteit, verdergaande digitalisering en werkplezier. En dat allemaal om onze huurders zo prettig mogelijk van dienst te zijn. Dat betekent dat we met elkaar doelen stellen, focus hebben op resultaat en als team gezamenlijk de voortgang bewaken. Hierin worden we ondersteund en begeleid door onze Teammanager Klantenservice.

Wat ga je doen?

Jij richt je op tactische elementen binnen het domein Wonen. Je hebt zowel een coördinerende als een inhoudelijke rol in de ontwikkeling van onze dienstverlening, de ontwikkeling van het team en collega’s en het continu optimaliseren van de interne en externe samenwerkingsverbanden. Samen met jouw collega specialist woonzaken coördineer je de dagelijkse dienstverlening, initieer je verbeterprojecten, geef je deze vorm en begeleid je deze. Allemaal om te zorgen dat jij en je collega’s het beste uit zichzelf kunnen halen. En zo de beste kwaliteit van dienstverlening kunnen bieden aan onze huurders. Jouw werkzaamheden dragen consequent bij aan het verhogen van de klant- en medewerker tevredenheid. Al met al durven we met recht te zeggen: we bieden jou een zeer afwisselende functie in ons team! Dat houdt in dat je je bezig houdt met o.a.:  

  • Het inwerken, trainen en bijsturen van medewerkers Klantenservice;
  • Formuleren doelstellingen / normen / kpi’s op jaar, maand en weekniveau;
  • Ondersteunen bij het opstellen van het jaarplan;
  • Beleidsvorming;
  • Monitoren wet- en regelgeving;
  • Opzetten en onderhouden van netwerk;
  • Participatie in branche bijeenkomsten;
  • Analyseren gebruik primaire systemen;
  • Initiëren en aansturen van verbeterprojecten;
  • Planvorming en aansturing van projecten;
  • Ondersteunen van opstellen kwartaal rapportage;
  • Monitoren en analyseren Klanttevredenheid;
  • Optimaliseren van onze Kennisbank;
  • Kwaliteitsmanagement;
  • Procesoptimalisatie.

Jij als expert

Onze specialisten hebben allemaal een expertisegebied. Jouw expertisegebied is kwaliteit dienstverlening/klachtmanagement. Wij willen leren van onze klantprestaties. Feedback hierop komt via verschillende kanalen bij de Klantenservice binnen en gaan over diverse afdelingen, processen of ons beleid. Jij analyseert continu onze klantprestaties en rapporteert jouw bevindingen aan de teams en teammanagers. Je adviseert en ondersteunt hen in het vertalen van deze analyses en vertaalt deze naar verbeterkansen. Daarnaast monitor je de terugkoppeling aan onze huurders en de afronding van hiervan. Alles om ervoor te zorgen dat onze huurders zich gehoord voelen.

Wat voeg jij naast humor en relativeringsvermogen nog meer toe aan ons leuke team?

Wij houden ervan om ons te verwonderen en nog meer van het verrassen van anderen. Een open mind, lef, gastvrijheid en pro activiteit is daarom een pré. Samenwerken en teamontwikkeling is erg belangrijk voor ons, dus een sterke teamspirit en goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn een must. Naast dat alles vraagt deze functie om de volgende vaardigheden, ervaring en kennis:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur kennis van Volkshuisvesting;
  • Kennis van wet- en regelgeving binnen het eigen vakgebied;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal mondeling en schriftelijk;
  • Flexibel en klantgericht;
  • Ervaring in conflicthantering en beheersing;
  • Analytische en adviserende vaardigheden;
  • Vaardigheden op het gebied van procesoptimalisatie en kwaliteitsmanagement;
  • Aantoonbare digitale vaardigheden, bij voorkeur Office, AX en Woningnet.

Wat bieden wij jou, naast een superleuk en collegiaal team?

  • Een fulltime functie van 36 uur per week;
  • Salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal H met minimaal €3.327 en maximaal €4.098 bruto per maand. Als je in de afgelopen 6 maanden bij een corporatie hebt gewerkt is het maximum van de schaal € 4.230.
  • Een tijdelijk contract van één jaar, met de intentie van een vast dienstverband na een jaar;
  • SPW Pensioen, middelloonregeling;
  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en een thuiswerkvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km;
  • Een ingerichte thuiswerkplek;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget;
  • 8% vakantietoeslag per jaar;
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • Een cafetariasysteem waarbij je arbeidsvoorwaarden kunt ruilen en vakantiedagen kunt kopen;
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto's en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen;
  • Een mooi kantoor met flexwerkplekken midden in het centrum van Ede.