Projectleider

Wil jij een bijdrage leveren aan de realisatie van goede, betaalbare en duurzame woningen voor onze huurders? Ga jij voor een goede samenwerking met onze ketenpartners, optimale klanttevredenheid en hou je van een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse projecten. Planmatig onderhoud wordt bij ons volgens de RGS methodiek verricht. Hierdoor wordt op een nieuwe manier samengewerkt met aannemers of ketenpartners: al in een eerder stadium worden zij betrokken bij de voorbereiding van projecten. Specifieke onderhoudsscenario’s en meerjaren planningen per complex horen daarbij. Voor jou als projectleider betekent het dat je een andere rol vervult dan bij traditioneel voorbereide projecten: het vraagt nu om vaardigheden zoals goed kunnen samenwerken, integraal naar kwaliteit en functionaliteit kijken en zeer klantgericht werken. Met name dat laatste is een belangrijk aandachtspunt, want de huurder staat bij ons centraal. Jij gaat je ook bezighouden met nieuwbouw- en herstructureringsprojecten (sloop/nieuwbouw): hierbij is sprake van Turn Key projecten, maar ook Transformatieprojecten, waarbij kazernes en kantoren omgebouwd worden tot appartementen. Ook sloop-nieuwbouw staat de komende jaren prominent op de agenda. Belangrijk hierbij is het voldoen aan de BENG eisen, TO juli en circulariteit.

Als projectleider:

  • Ben je verantwoordelijk voor de realisatiefase (voorbereidingsfase/uitvoeringsfase en nazorgfase) van nieuwbouw en herstructureringsprojecten en speel je een coördinerende rol bij de totstandkoming van onderhoudsscenario’s. Dit in samenwerking met de interne adviseurs en de aannemer/ketenpartners;
  • Bekijk je samen met de ketenpartners de complexen en staat van onderhoud; Maak je een projectplan gebaseerd op de projectopdracht en/of onderhoudsscenario en ben je verantwoordelijk voor de planning, kostenbewaking en de kwaliteit van deze projecten;
  • Ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, inkoopadviezen, aanbesteding en realisatie van de projecten volgens het projectplan; Werk je in het projectteam integraal samen met interne en externe stakeholders;
  • Rapporteer je de financiële en procesvoortgang van de projecten aan de programmaregisseur;
  • Maak je voorstellen met adviezen om afwijkingen op de projectopdracht op te lossen;
  • Lever je een vakinhoudelijke bijdrage aan de totstandkoming van technische adviezen binnen je aandachtsveld;
  • Ben je verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie over de onderhoudsprojecten.
  • Je onderhoudt relaties met in- en externe adviseurs, bewonerscommissies en afzonderlijke bewoners.
  • Je reageert alert op verzoeken, klachten en vragen van die bewoners en levert input bij garantiezaken. 

Jij bent een daadkrachtige persoonlijkheid, oplossingsgericht en hebt een systematische werkwijze: plannen en organiseren is jouw tweede natuur. Bij tegenstrijdige belangen of weerstand weet jij dit vanwege je uitstekende communicatieve vaardigheden altijd weer in goede banen te leiden. Je werkt graag samen met je collega’s, bent oplossingsgericht en denkt in mogelijkheden. Door jouw enthousiaste houding en je goede ideeën inspireer jij de mensen om je heen.

Jouw plek bij Vastgoed

De projectleider is werkzaam bij de afdeling Transformatie, binnen de dienst Vastgoed. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 17 medewerkers die samen werken aan onderhoudsplannen, nieuwbouw en herstructureringsprojecten en kwaliteit voor de organisatie. Woonstede realiseert onderhoud in de vorm van Resultaat Gericht Samenwerken (RGS). Hiërarchisch val je onder de verantwoordelijkheid van de manager Vastgoed, inhoudelijk word je aangestuurd door en rapporteer je aan de programmaregisseur.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde Hbo-opleiding (richting Bouwkunde) en in het bezit van een geldig diploma VCA-VOL of je bent bereid dit diploma te behalen.
  • Kennis van wet- en regelgeving rondom bouwen, veiligheid en milieu.
  • Bij voorkeur 3-5 jaar werkervaring met nieuwbouw en herstructureringsprojecten en planmatige onderhoudsprojecten.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met of kennis van RGS en de RDG BOEI methode.
  • Kennis van installatietechniek is een pré.
  • Je bent handig met de Office pakketten.

Wat bieden wij jou?

  • Een tijdelijk contract van één jaar dat na die tijd omgezet kan worden in een vast contract;
  • Een functie voor 32-36 uur per week;
  • Salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal J, maximaal € 5.235,- bruto per maand (afhankelijk van je werkervaring) op basis van 36 uur per week;
  • Diverse doorgroeimogelijkheden;
  • Flexibele werktijden (mogelijkheid 4x9 uur te werken);
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en een thuiswerkvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km;
  • Een ingerichte thuiswerkplek;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget;
  • 8% vakantietoeslag per jaar;
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • Een cafetariasysteem waarbij je bepaalde arbeidsvoorwaarden kunt ruilen;
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto’s en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen;
  • Een mooi kantoor midden in het centrum van Ede.