Medewerker klantadvies & verhuur

In onze huizen wonen verhalen. Verhalen die het waard zijn om te vertellen. Vind jij het belangrijk om voor mensen het verschil te maken en werk te doen dat ertoe doet? Is er voor jou niets mooiers dan samen met anderen werken aan tevreden huurders? Ben jij een denker én een doener? Dan biedt Woonstede een uitdagende baan bij een ambitieuze organisatie!

Jouw toekomst bij Woonstede

Woonstede bestaat uit de diensten Wonen, Vastgoed en Bedrijfsondersteuning. Onze afdeling Klantenservice maakt onderdeel uit van de dienst Wonen. In totaal werken er binnen ons team 23 medewerkers, in drie verschillende functies: Medewerker Klantadvies, Medewerker Klantadvies & Woonzaken en Specialist Woonzaken. Allemaal collega’s die energie krijgen van klantcontact. De focus ligt in ons team op het continu verbeteren van processen en de kwaliteit, het verhogen van de effectiviteit, verdergaande digitalisering, werkplezier en een hoge klanttevredenheid. Dat betekent dat we met elkaar doelen stellen, focus hebben op resultaat en als team gezamenlijk de voortgang bewaken. Hierin worden we ondersteund en begeleid door onze Teammanager Klantenservice.

Wat ga je doen?

  • Je bent hét aanspreekpunt (2e lijn) voor onze huurders
  • Iedereen in ons team werkt een deel in de frontoffice en voert gesprekken met huurders aan de telefoon, balie of per mail. Deze gesprekken gaan over huren maar ook over reparaties. Jij doet dit ca. 25% van je werktijd.
  • Een groot deel van jouw werk bestaat uit (verhuur) administratie, zoals het verwerken en ordenen van gegevens (denk aan o.a. huuropzeggingen, adverteren van de woningen, opstellen van een huur- of koopovereenkomst en verwerken urgentieverklaringen) en correcte (digitale) archivering hiervan.
  • Je bent aanwezig bij groepsbezichtigingen en begeleid deze.
  • Houd je bezig met klachtafhandeling: je vindt het steeds weer een uitdaging om tot een goede oplossing te komen. Jij neemt met plezier de complexere klachten over van de 1e lijn medewerkers en handelt deze zoveel mogelijk zelfstandig af.
  • Minimaal één dag per week ben jij supervisor van het team klantadvies. Deze dag ben je voorzitter van de dagstart, monitor en beheer jij de werkvoorraad. Verdeel je werkzaamheden over het team en analyseer jij de voortgang en kwaliteit.
  • Verder ben je een ster in het analyseren, monitoren en beheren data van de afdeling wonen (denk aan o.a. periodieke monitoring leegstand en monitoren van de datakwaliteit) en kom je met verbetervoorstellen.
  • Je stelt planningen en rapportages op en bewaakt de kwaliteit van processen en systemen (procesbewaking verhuurmutatie en ook testen van nieuwe releases)

Al met al durven we met recht te zeggen: we bieden jou een zeer afwisselende functie in ons team!

Wie zoeken wij?

Jij bent iemand die graag werkt in een enthousiast team dat in een collegiale sfeer gaat voor kwaliteit van dienstverlening aan de huurder. Goed kunnen samenwerken en voor een ander nét dat stapje extra willen doen is daarom essentieel. De vragen die op ons afkomen kunnen soms uitdagend zijn. Flexibiliteit, humor en relativeringsvermogen helpen om tot verrassend goede oplossingen te komen. Kijken in kansen en denken in mogelijkheden is daarnaast voor ons een belangrijke factor in het continu verbeteren.

Wat breng je mee?

Voor deze functie beschik je over HBO werk- en denkniveau.  Je hebt ervaring in een soortgelijke functie en bij voorkeur kennis van Volkshuisvesting. Uiteraard beschik jij over sociale en communicatieve vaardigheden en heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal. Zowel mondeling als schriftelijk. Ook is het voor deze functie van belang, dat je digitale vaardigheden op orde zijn. Kennis van Tobias AX, Embrace en Woningnet zijn een pré voor deze functie. Waar jij ook in uitblinkt zijn jouw goede administratieve vaardigheden, een nauwkeurige werkwijze en de vaardigheid om je eigen werk goed te plannen. Heb je ook nog analytisch vermogen en ervaring met conflicthantering en beheersing dan maakt dit het plaatje compleet.

Wat bieden wij?

  • Een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet in een vast contract
  • Een functie voor 36 uur per week
  • Salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal G, met minimaal € 2.934,- en maximaal € 3.592,- bruto per maand (afhankelijk van je werkervaring) op basis van 36 uur per week
  • Diverse doorgroeimogelijkheden
  • Flexibele werktijden
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en een thuiswerkvergoeding
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km
  • Een ingerichte thuiswerkplek
  • Een laptop en telefoon
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget
  • 8% vakantietoeslag per jaar
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Een cafetariasysteem waarbij je bepaalde arbeidsvoorwaarden kunt ruilen
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto’s en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen
  • Een mooi kantoor midden in het centrum van Ede