Functioneel Beheerder Vastgoed

Ben je een pionier? Pak de unieke kans om je eigen werkveld bij ons op te zetten.

Als functioneel beheerder Vastgoed heb je overzicht over alle informatiesystemen en processen binnen de dienst Vastgoed. Je vindt het leuk om verandering teweeg te brengen, gebruikers daarin mee te nemen en zo zaken voor elkaar te krijgen. Je communiceert helder en makkelijk op alle niveaus en kan beknopt formuleren en rapporteren. Je hebt ervaring met functioneel beheer, projectmatig werken en het Lean maken van processen. Dit is een functie binnen het bedrijfsonderdeel: Proces & Informatievoorziening. Je bent vanaf de start betrokken bij het bouwen van een nieuwe beheer-en ontwikkelorganisatie. Dit onderdeel is nog in ontwikkeling en ook de functie wordt in overleg nog verder geconcretiseerd en ingevuld. Een unieke kans om je eigen werkterrein zelf mede in te richten. Dit betekent veel verantwoordelijkheid en de kans om te pionieren.

Wat ga je doen?

  • Je vertaalt de visie, ambitie en strategie van de dienst Vastgoed naar de informatiesystemen en processen en initieert concrete projecten en andersoortige verbeterinitiatieven. Je analyseert data en datastructuren en ondersteunt de monitoring van datakwaliteit en draagt bij aan de ontwikkeling van stuurinformatie. Je ondersteunt en faciliteert de besluitvorming op basis van data analyse;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van bestaande applicaties die binnen de dienst Vastgoed worden gebruikt. Je test samen met de kerngebruikers of de applicaties goed werken en zorgt ervoor dat de gebruikers de mogelijkheden van de applicatie op de juiste wijze toepassen. Je prioriteit ligt bij de toegankelijkheid van de systemen. Je analyseert en geeft adviezen om de werking van het systeem en de kwaliteit van de informatie te verbeteren;
  • Je organiseert audits op de systemen, maakt analyses en doet verbeteringsvoorstellen. Je denkt mee over de optimalisatie van bedrijfsprocessen en geeft advies omtrent de mogelijkheden en het gebruik van de applicaties;
  • Je schakelt tussen de gebruikers, ICT en leveranciers, je kent de markt van softwarepakketten en adviseert bij aanschaf van nieuwe software pakketten en weet hierin de juiste vertaalslag te maken;
  • Je ben niet alleen intern actief, maar je gaat er ook op uit om congressen en seminars te bezoeken, te participeren in gebruikersverenigingen en het deelnemen aan samenwerkingsverbanden binnen Aedes en regio Foodvalley.

Dit ben jij:

Je bent proactief, omgevingsbewust, resultaat- en oplossingsgericht. Als functioneel beheerder ben je een stevige persoonlijkheid met innovatief en probleemoplossend vermogen. Je vindt het leuk om te werken aan complexe (data) vraagstukken en samen met de andere diensten te komen tot de beste oplossing voor Woonstede. Netwerken en verbinden gaat bij jou vanzelf.

Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde hbo-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met procesbeschrijvingen op basis van CORA/VERA en kennis van ERP systemen zijn een pré;
  • Ervaring of affiniteit met projectleiding en het is een pré als je gewerkt hebt met Agile methoden als Scrum;
  • Kennis van ICT systemen en krijgt er energie van het optimaliseren van applicaties en processen;
  • Oog voor de ICT ontwikkelingen en wetgeving op systemen en hebt kennis van of affiniteit met een woningcorporatie;
  • Een sterk analytisch en initiërend vermogen en bent een verbinder.

Uiteraard kun je goed omgaan met de Office pakketten.

Wat bieden wij jou?

  • Een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet in een vast contract;
  • Een functie voor 36 uur per week;
  • Een salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal I, met minimaal € 3.523,- en maximaal € 4.633,- bruto per maand (afhankelijk van je werkervaring) op basis van een 36 uur per week;
  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheid tot thuiswerken en een thuiswerkvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km;
  • Een ingerichte thuiswerkplek;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget;
  • 8% vakantietoeslag per jaar;
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • Een cafetariasysteem waarbij je bepaalde arbeidsvoorwaarden kunt ruilen;
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto’s en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen;
  • Een mooi kantoor midden in het centrum van Ede.

Jouw plek in de dienst Bedrijfsvoering

De eerste periode ga je aan de slag met het opzetten en implementeren van de Beheer en Ontwikkelorganisatie samen met de Functioneel beheerder Wonen, onder leiding van een Projectmanager. De projectmanager stuurt de afdeling Proces& Informatievoorziening aan. Vanuit deze afdeling richt jij je primair op de dienst Vastgoed die uit de teams Ontwikkelteam, Planmatig Onderhoud en Dagelijks Onderhoud bestaat.