Communicatieadviseur

Elke dag starten zo’n 20.000 mensen hun dag in een woning van Woonstede. Wil jij graag het verschil maken voor deze mensen, hun huizen én voor hun wijken? Dan leren we jou graag kennen!

Ben jij klaar voor de volgende stap?

Een nieuwe baan is altijd even spannend, maar als jij een bijdrage wil leveren aan het welzijn van onze huurders dan voel jij je al heel snel als een vis in het water! Je combineert strategische en tactische vaardigheden met operationele vastberadenheid. Je bent sensitief voor de omgeving waarin we werken en anticipeert op ontwikkelingen. Jij maakt het verschil met jouw doel- en mensgerichte aanpak. Je bent resultaatgericht en doet geen concessies aan kwaliteit. Je hebt fantastische ideeën, weet deze te concretiseren en neemt anderen daarin mee. Je legt makkelijk contact binnen én buiten de organisatie en stemt af op jouw gesprekspartner. Je bent een sterk conceptueel denker, hebt een vlotte pen en kunt inhoud visualiseren voor specifieke doelgroepen. En dan heb je ook nog eens een gezonde dosis humor!

Jouw toekomst bij Woonstede

Ons team Communicatie is onmisbaar voor Woonstede. Dat zorgt voor goed gevulde dagen waarin je voortdurend schakelt, zowel met collega’s intern als externe partijen. Benieuwd hoe jouw werkdag er bij ons uit ziet? We nemen je even mee:

  • De ene dag ben je druk met het opstellen van een communicatiestrategie voor een uitdagend project met veel verschillende partijen, post je een artikel op sociale media en maak je een video voor een presentatie.
  • Een dag later schrijf je mee aan de nieuwsbrief, adviseer je een projectleider over een goede (kern)boodschap en doe je een nabestelling voor fietsstickers. Met het ontwerpbureau spar je over een nieuwe folder en beantwoord je samen met de dossierhouder vragen van de pers.
  • Je ondersteunt regelmatig het projectteam bij een bewonersbijeenkomst en helpt een nieuw (online) platform opzetten voor een nieuwe participatiestructuur met bewoners.

Ons takenpakket beslaat het hele palet, van corporat(i)e en interne communicatie tot proces- en projectcommunicatie. We stellen de plannen op, maar voeren ze vervolgens ook zelf uit. Het toekomstig team bestaat uit drie vaste communicatieadviseurs en twee interim adviseurs. We hebben een nieuw ondernemingsplan wat we gebruiken voor de doorontwikkeling van ons team. Samen met jou komen we graag tot hét team dat klaar is voor de toekomst!

Wat breng je mee?

  • Afgeronde HBO opleiding en aantoonbare werkervaring (minimaal 2 jaar);
  • Je bent goed op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen jouw vakgebied;
  • Je hebt een duidelijke visie op communicatie;
  • Je bent handig met de gebruikelijke systemen zoals CMS-systemen en MS Office;
  • Aantoonbare ervaring met projectcommunicatie;
  • Ervaring bij een woningcorporatie en/of met bewonerscommunicatie is een grote pré;
  • Ervaring met pers(contacten) is een pré.

Wat bieden wij jou?

  • Een tijdelijk contract van één jaar dat na die tijd omgezet kan worden in een vast contract;
  • Een functie voor 32-36 uur per week;
  • Salaris volgens de CAO Woondiensten. De functie is ingeschaald in salarisschaal I, maximaal € 4.772,- bruto per maand (afhankelijk van je werkervaring) op basis van 36 uur per week;
  • Diverse doorgroeimogelijkheden;
  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken en een thuiswerkvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19 per km;
  • Een ingerichte thuiswerkplek;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een vrij te besteden opleidingsbudget;
  • 8% vakantietoeslag per jaar;
  • 189,8 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband;
  • Een cafetariasysteem waarbij je bepaalde arbeidsvoorwaarden kunt ruilen;
  • Beschikking over (elektrische) bedrijfsauto’s en (elektrische) fietsen voor zakelijke reizen;
  • Een mooi kantoor midden in het centrum van Ede.