Reparatieverzoek

Hier regelt u uw zaken met Woonstede snel, eenvoudig en veilig.

Heeft het spoed? Wilt u een afspraak wijzigen of annuleren? Neem telefonisch contact op via 0318- 695 695.

Op het moment dat onze vakman/aannemer bij u komt, is het belangrijk dat er iemand van 18 jaar of ouder aanwezig is. 

Let op: Heeft u zelf iets aan uw woning veranderd of een verandering overgenomen van de vorige huurder? Onderhoud of een reparatie hieraan moet uzelf uitvoeren. 

Gerelateerde vragen

De vakman is niet volgens afspraak gekomen om mijn reparatieverzoek te verhelpen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Onze vakman werkt in tijdsblokken. Controleer in het bericht dat u van ons heeft gekregen welke tijden er genoemd staan.

Ligt er in uw brievenbus een kaartje waarop staat dat u niet thuis was toen de medewerker langs kwam? Dan is de medewerker al langs geweest. Misschien was u niet thuis of heeft u de bel niet gehoord? U kunt een nieuwe afspraak inplannen. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Heeft u geen kaartje in de brievenbus gevonden? Neem contact op met Woonstede. We zoeken voor u uit wat er gebeurd is.

Meer over dit onderwerp

Hoe maak ik mijn rookmelder schoon?

Algemeen

U kunt een rookmelder afstoffen of het stof met een stofzuiger weg zuigen. Doe dit minstens twee keer per jaar. Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Kan Woonstede deze voor mij plaatsen?

Algemeen

Ja, dit gaan we voor u doen. Vanaf 1 juli 2022 is iedere woning verplicht één of meerdere rookmelders te hebben. We hebben inmiddels met al onze huurders contact gezocht om een afspraak te maken voor het plaatsen van de rookmelders. 

Meer over dit onderwerp

Mijn stroom is uitgevallen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is uw stroom uitgevallen en hebben de buren nog wel stroom? Dan kunt u zelf een test doen om te controleren of het aan een van uw apparaten ligt:

  • Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
  • Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
  • Schakel de groepen in de meterkast weer één voor één in.
  • Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan zoals bijvoorbeeld bij een koelkast.
  • Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.

Bekijk de video, waarin wij uitleggen hoe u dit het beste kunt doen: https://www.youtube.com/embed/9wNNgHGKwtU

Heeft u de stappen (uit de video gevolgd) en heeft u nog steeds geen stroom? Laat het ons dan weten. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

In mijn woning moet er binnen geschilderd worden. Doet Woonstede dit voor mij?

Algemeen

Nee, u bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het schilderwerk in uw woning. Het schilderen van de muren, kozijnen of de trap, mag u zelf doen. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatie gemeld en ik wil de afspraak afzeggen. Kan dat?

Algemeen

Dat kan. Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb overlast door technische apparaten. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Wat is een Perilex aansluiting en wat moet ik doen als deze kapot is?

Algemeen

Dat is een stekkersysteem met een twee-fasenspanning. Dit is om apparaten met een hoog vermogen te kunnen aansluiten. Een voorbeeld hiervan is een elektrische kookplaat.

Heeft Woonstede deze aansluiting aangelegd en werkt deze niet meer (goed)? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Kan de beltoon van mijn intercom aangepast worden?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We kijken graag na of dit bij uw complex mogelijk is. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatie gemeld. Wordt deze reparatie in één keer opgelost?

Algemeen

Dat proberen we wel. Helaas kan dit niet altijd. 

Soms is een vervolgafspraak nodig of moeten we iets bestellen. De medewerker die bij u komt voor de reparatie vertelt u dit.

Meer over dit onderwerp

Er is een reparatie bij mij uitgevoerd waar ik zelf voor moest betalen. Krijg ik hiervan een rekening?

Algemeen

Ja. Voor sommige reparaties moet u betalen. U gaat hiermee akkoord als u de reparatie aan ons doorgeeft. 

Van de kosten krijgt u achteraf een rekening. 

Meer over dit onderwerp

Hoe maak ik mijn badkamer, keuken en toilet het beste schoon?

Algemeen

Met allesreiniger of andere schoonmaakproducten.

Schoonmaken met chloor kunt u beter niet doen. Chloor is slecht voor het milieu en is ook niet goed voor de tegels.

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik vlekken verwijderen van mijn RVS aanrechtblad?

Algemeen

Hiervoor kunt u het beste RVS reiniger gebruiken. 

We adviseren Staalfix van Mr. Muscle. Dit product is te koop bij verschillende supermarkten. 

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik de hoofdkraan van het water vinden?

Algemeen

De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:

  • In de meterkast
  • Bij het toilet
  • Bij het vloerluik bij uw voordeur
  • In de bergkast bij uw geiser of CV-ketel
  • In de kelder

Kunt u deze niet vinden? Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag.

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik naartoe met problemen aan mijn gas-, water- of elektrameter?

Algemeen

Heeft u problemen met uw gasmeter? Dan kunt u contact opnemen met: Nationaal storingsnummer gas en stroom: 0800-9009.

Heeft u problemen met uw watermeter? Dan kunt u contact opnemen met: Vitens via telefoonnummer 0800-0359.

Heeft u problemen met uw elektrameter? Dan kunt u contact opnemen met: Nationaal storingsnummer gas en stroom: 0800-9009.

Meer over dit onderwerp

Woonstede is telefonisch gesloten. Hoe kan ik een spoedreparatie doorgeven?

Algemeen

We zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m donderdag van 9:00 uur tot 15:00 uur. 

Heeft u een spoed reparatie? Dan kunt u dit telefoonnummer ook bellen. U krijgt een keuzemenu zodat u dag en nacht uw spoedreparatie kunt doorgeven.

Meer over dit onderwerp

Kan ik een reparatie melden?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt een reparatieverzoek doen voor een probleem, schade of storing in, aan of rond uw woning. Dus ook voor de algemene ruimten in uw woongebouw. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Let op: Heeft u zelf iets aan uw woning veranderd of een verandering overgenomen van de vorige huurder? Onderhoud of een reparatie hieraan moet uzelf uitvoeren. 

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten?
Bijvoorbeeld:

  • Een kapotte cv-ketel in de winter
  • Geen warm water
  • Een gebroken buitenruit
  • Ernstige lekkage
  • Een verstopte hoofdriolering
  • Liftstoring
  • Gaslek
  • Buitensluiting

Spoedreparaties kunt u 24 uur per dag doorgeven. Dus ook in de avonden en in het weekend. Spoedreparaties kunt u niet online melden. Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten?
Bijvoorbeeld:

  • Een kapotte cv-ketel in de winter
  • Geen warm water
  • Een gebroken buitenruit
  • Ernstige lekkage
  • Een verstopte hoofdriolering
  • Liftstoring
  • Gaslek
  • Buitensluiting

Spoedreparaties kunt u 24 uur per dag doorgeven. Dus ook in de avonden en in het weekend. Spoedreparaties kunt u niet online melden. Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatie gemeld en ik wil de afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We verzetten uw afspraak. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatieverzoek gedaan. De vakman is niet (in het afgesproken tijdvak) gekomen. Wat nu?

Algemeen

Wat vervelend dat u voor niets heeft gewacht. Onze excuses hiervoor.

We gaan ervan uit dat er iets misgegaan is. Neem contact op met Woonstede. We kijken wat er gebeurd is en zoeken met u naar een oplossing.

Meer over dit onderwerp

Ik ben niet tevreden over hoe mijn reparatie is opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

We proberen u zo goed mogelijk te helpen. Maar het kan een keer gebeuren dat u toch niet tevreden bent. Dit is erg vervelend. 

Geef uw klacht aan ons door. We lossen uw klacht graag op. Zo helpt u ons nog beter te worden.

Lukt het u niet om digitaal uw klacht door te geven? Neem dan contact met Woonstede op. We helpen u graag.

 

Meer over dit onderwerp

Mijn koolmonoxidemelder gaat af. Wat moet ik doen?

Algemeen

Open direct deuren en ramen om te ventileren. Ga naar buiten en bel 112. Geef duidelijk aan wat er aan de hand is. De brandweer komt bij u langs. Let op! Doe dit alleen als het alarm afgaat. Zijn het piepjes? Dan is de batterij leeg. U kunt deze vervangen. 

Meer over dit onderwerp

Er is iets kapot in de algemene ruimte. Hoe geef ik als koper een reparatieverzoek door?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede.

Meer over dit onderwerp

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken komen vaak voor in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Maak na het douchen de tegels droog met een trekkertje en een handdoek.

Ventileer uw woning goed
Dat betekent dat u frisse lucht binnenlaat door ventilatieroosters open te houden en ramen vaak open te zetten. Dat is beter voor uw gezondheid en u bespaart energie. Het kost namelijk minder energie om droge lucht te verwarmen dan vochtige lucht. In de winter is het belangrijk om te ventileren en te verwarmen tegelijkertijd.

Er zijn twee manieren om schimmel weg te halen:

  • Schoonmaken
    Borstel de schimmelplekken met warm water met wat soda. Spoel de plek met schoon water na. Schoonmaken kan ook met een schimmelreiniger. Lees eerst de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  • Verven
    Verf de schimmelplekken met een schimmelwerende muurverf op waterbasis (latex). Lees eerst de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

Bekijk in deze video hoe u zelf schimmels kunt verwijderen: https://www.youtube.com/embed/hEcW_PZP_N4

Meer over dit onderwerp

Mijn ventilatiesysteem in de douche/toilet werkt niet. Hoe kan ik dit doorgeven?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanische ventilatiesysteem?

Algemeen

De mechanische ventilatie zuigt vieze en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via de afzuigers in de badkamer, douche en keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters of een open raam.

Bij een systeem met 2 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als u niet thuis bent, als u overdag thuis bent, ’s nachts en als u op vakantie bent.
  • Stand 2: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is. Laat na het douchen of koken de ventilatie nog 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo gaat het vocht sneller uw huis uit.

Bij een systeem met 3 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als er overdag niemand thuis is, 's nachts, of als u op vakantie gaat.
  • Stand 2: als u overdag thuis bent.
  • Stand 3: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is. Laat na het douchen of koken de ventilatie nog 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo gaat het vocht sneller uw huis uit.
Meer over dit onderwerp

Hoe test ik of mijn rookmelder nog goed werkt?

Algemeen

Door op de testknop te drukken. Dat is een klein rond knopje op de zijkant of deksel van de rookmelder. Het is goed om iedere maand een keer te testen.

Gaat het alarm bij het indrukken van dat knopje af? Dan doet uw rookmelder het goed.

Gaat het alarm niet af? Dan moet u de batterij vervangen. Heeft de rookmelder geen batterij die u kunt vervangen of heeft Woonstede uw rookmelder geplaatst? Dan lossen wij het op. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een mechanisch ventilatiesysteem in mijn woning. Wanneer wordt er onderhoud uitgevoerd?

Algemeen

Het regelmatig onderhouden van uw mechanische ventilatie hoeft u niet zelf te regelen. Dit doen wij voor u. Het bedrijf dat dit voor ons doet, neemt met u contact op wanneer het tijd is voor onderhoud. Soms is dit om de twee jaar, soms om de vier jaar zijn. Dit hangt af van welke installatie u heeft.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een mechanisch ventilatiesysteem of WTW in mijn woning. Kan ik deze zelf schoonmaken?

Algemeen

U kunt de ventielen schoonmaken met een vochtige doek. Zijn ze erg vies? Haal ze er dan voorzichtig uit en leg ze in een sopje met afwasmiddel. Let erop dat u ze precies hetzelfde terugplaatst. Verwissel ze niet. Bij sommige ventilatiesystemen kunt u aan de binnenkant de kap eraf halen. De kap kunt u ook in een sopje met afwasmiddel schoonmaken.

Heeft u een mechanisch ventilatiesysteem of WTW met warmte terugwinning?
Maak de filters iedere maand schoon met een stofzuiger.

Heeft u ventielen met filters?
Was de filters dan af en toe in een sopje met afwasmiddel.

Gaat de bediening stroef?
Dan kan het rooster vies zijn. U kunt het rooster schoonmaken met een borstel of stofzuiger.

Een keer in de twee jaar komt er, namens Woonstede, iemand bij u langs voor onderhoud. U hoeft hiervoor niets te doen. Er wordt op tijd een afspraak met u gemaakt.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een probleem met de ontvangst van televisie, telefoon of internet. Wat kan ik doen?

Algemeen

Meestal komt dit door de verbinding. Neem contact op met het bedrijf dat voor u televisie, telefoon en internet verzorgt. Bijvoorbeeld Ziggo, KPN of Tele2. Dit bedrijf helpt u verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een verstopping in mijn badkamer, keuken of toilet. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt eerst zelf een oplossing zoeken. In de bouwmarkt kunt u spullen kopen om uw riool te ontstoppen.

Lukt het u niet de verstopping zelf op te lossen? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Waarom beslaat dubbelglas aan de buitenzijde?

Algemeen

Dit kan gebeuren als het buiten koud en vochtig is. Er komt dan condens op de ramen. Dit gebeurt vooral 's ochtends in het voorjaar en najaar. De condens verdwijnt vanzelf als het warmer wordt en minder vochtig.

Het kan ook zijn dat uw ramen aan de binnenkant beslaan. Het beste kunt u dan de ramen even droogmaken met een doek. 

Condens tussen het dubbele glas mag natuurlijk niet voorkomen. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Algemeen

Een rookmelder piept om verschillende redenen:

  • Er is brand in huis: controleer goed of iets in brand staat.
  • De rookmelder zit vol met stof: zuig de rookmelder voorzichtig uit met de stofzuiger.
  • U bent aan het koken: druk op de resetknop en zet wat ramen open.
  • De batterij is leeg: vervang de batterij.
  • Storing in de elektriciteit: controleer de groep in meterkast en geef een storing aan ons door.

Lukt u het niet om het zelf op te lossen?
Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik ruik gas. Wat moet ik doen?

Algemeen

  • Draai direct de hoofdkraan van het gas dicht.
  • Doe uw ramen en deuren open.
  • Gebruik geen vuur, rook niet.
  • Kom niet aan de schakelaars of stopcontacten.

Voor spoedreparaties kunt u ons 24 uur per dag bereikbaar. Dus ook in de avonden en in het weekend. Spoedreparaties kunt u niet online melden. Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag en snel verder.

Meer over dit onderwerp

Mijn slot is stuk. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn deur wil niet meer dicht of open. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn raam wil niet meer dicht of open. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Het tocht bij mijn deur of raam. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Mijn deur of raam klemt. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Mijn kraan lekt. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

De verlichting is kapot op de galerij. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

De verlichting is kapot in de schuurgang. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

De stortbak van mijn toilet lekt. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

De stortbak van mijn toilet blijft doorlopen. Hoe moet ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn verwarming lekt. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn verwarming wordt niet warm. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn verwarming blijft warm. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn lichtschakelaar is kapot. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

Mijn stopcontact is kapot. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp

De waterleiding lekt. Hoe kan ik dit melden?

Algemeen

 Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder. 

Meer over dit onderwerp