Reparatie en onderhoud

Is er iets kapot, heeft u schade of last van een storing? Dan kunt u direct een afspraak met ons maken. Meer informatie vindt u hieronder. 

Veel gevraagd over Reparatie en onderhoud

Mijn stroom is uitgevallen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is uw stroom uitgevallen en hebben de buren nog wel stroom? Dan kunt u zelf een test doen om te controleren of het aan een van uw apparaten ligt. 

Bekijk de video, waarin wij uitleggen hoe u dit het beste kunt doen: https://www.youtube.com/embed/9wNNgHGKwtU

Heeft u de stappen uit de video gevolgd en heeft u nog steeds geen stroom? Laat het ons dan weten. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

De vakman is niet volgens afspraak gekomen om mijn reparatieverzoek te verhelpen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Onze vakman werkt in tijdsblokken. Controleer in het bericht dat u van ons heeft gekregen welke tijden er genoemd staan.

Ligt er in uw brievenbus een kaartje waarop staat dat u niet thuis was toen de medewerker langs kwam? Dan is de medewerker al langs geweest. Misschien was u niet thuis of heeft u de bel niet gehoord? U kunt een nieuwe afspraak inplannen. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Heeft u geen kaartje in de brievenbus gevonden? Neem contact op met Woonstede. We zoeken voor u uit wat er gebeurd is.

Hoe vaak wordt mijn cv-ketel, ventilatie of wtw-installatie onderhouden?

Algemeen

Het regelmatig onderhouden van uw cv-ketel, mechanische ventilatie of warmte terugwin (wtw) installatie hoeft u niet zelf te regelen. Dit doen wij voor u.

Het bedrijf dat dit voor ons doet, neemt met u contact op wanneer het tijd is voor onderhoud. Soms is dit om de twee jaar, soms om de vier jaar zijn. Dit hangt af van welke installatie u heeft. Wij volgen hierin de fabrieksvoorschriften van uwinstallatie. 

Mijn gas-, elektra- of energieverbruik is hoog. Kan iemand dit bekijken?

Algemeen

Heeft u een eigen meter?
We onderhouden uw cv-ketel regelmatig. Is uw rekening of verbruik hoger dan normaal? Neem dan contact op met uw energieleverancier. Het kan aan verschillende dingen liggen:

  • Het kan te maken hebben met een koude winter.
  • De samenstelling van uw huishouden kan veranderd zijn of u bent vaker thuis geweest.
  • Of omdat uw maandbedrag laag is, waardoor u aan het einde van het jaar veel moet bijbetalen. 

Heeft u een collectieve meter?
Neem contact op met Woonstede.

Ik heb een reparatie gemeld en ik wil de afspraak afzeggen. Kan dat?

Algemeen

Dat kan. Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag. 

Waar kan ik naartoe met problemen aan mijn gas-, water- of elektrameter?

Algemeen

Heeft u problemen met uw gasmeter? Dan kunt u contact opnemen met: Nationaal storingsnummer gas en stroom: 0800-9009.

Heeft u problemen met uw watermeter? Dan kunt u contact opnemen met: Vitens via telefoonnummer 0800-0359.

Heeft u problemen met uw elektrameter? Dan kunt u contact opnemen met: Nationaal storingsnummer gas en stroom: 0800-9009.

In mijn woning moet er binnen geschilderd worden. Doet Woonstede dit voor mij?

Algemeen

Nee, u bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het schilderwerk in uw woning. Het schilderen van de muren, kozijnen of de trap, mag u zelf doen. 

Ik heb een reparatie gemeld. Wordt deze reparatie in één keer opgelost?

Algemeen

Dat proberen we wel. Helaas kan dit niet altijd. 

Soms is een vervolgafspraak nodig of moeten we iets bestellen. De medewerker die bij u komt voor de reparatie vertelt u dit.

Wat is een Perilex aansluiting en wat moet ik doen als deze kapot is?

Algemeen

Dat is een stekkersysteem met een twee-fasenspanning. Dit is om apparaten met een hoog vermogen te kunnen aansluiten. Een voorbeeld hiervan is een elektrische kookplaat.

Heeft Woonstede deze aansluiting aangelegd en werkt deze niet meer (goed)? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Er is een reparatie bij mij uitgevoerd waar ik zelf voor moest betalen. Krijg ik hiervan een rekening?

Algemeen

Ja. Voor sommige reparaties moet u betalen. U gaat hiermee akkoord als u de reparatie aan ons doorgeeft. 

Van de kosten krijgt u achteraf een rekening. 

Kan de beltoon van mijn intercom aangepast worden?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We kijken graag na of dit bij uw complex mogelijk is. 

Ik heb last van de werkzaamheden in de (lege) woning naast mij. Hoe kan ik dit doorgeven?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We kijken graag wat we voor u kunnen betekenen. 

Waar kan ik de hoofdkraan van het water vinden?

Algemeen

De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:

  • In de meterkast
  • Bij het toilet
  • Bij het vloerluik bij uw voordeur
  • In de bergkast bij uw geiser of CV-ketel
  • In de kelder

Kunt u deze niet vinden? Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag.

Mag ik de tegels van mijn keuken, badkamer of toilet schilderen?

Algemeen

Nee, dat mag niet.

Hoe voorkom ik verstoppingen aan het riool?

Algemeen

Bekijk de handige folder van RRS met meer informatie.

Mag ik mijn keuken verven?

Algemeen

Nee, dit mag niet. 

U kunt de deuren wel vervangen door andere deuren van het merk Keller. Wilt u de keukenkastdeuren vervangen? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Ik heb overlast door technische apparaten. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Verlaagt Woonstede op mijn verzoek mijn CV-temperatuur?

Algemeen

Nee, we dit doen we niet. U loopt door het verlagen van de watertemperatuur van uw centrale verwarming, het risico meer gas te verbruiken.