Urgentie

Als u door een noodsituatie met spoed een woning nodig heeft, kunt u misschien urgentie krijgen. Meer informatie vindt u hieronder.

Veel gevraagd over Urgentie

Wat is urgentie? En hoe kan ik dit aanvragen?

Algemeen

Urgentie houdt in dat u voorrang kan krijgen bij de verdeling van sociale huurwoningen. Woonstede geeft zelf geen urgenties. Hiervoor kunt u contact opnemen met de gemeente waar u ingeschreven staat. Om in aanmerking te komen voor urgentie, moet u een inschrijving bij Huiswaarts.nu hebben. 

Gemeente Ede
Woont u in de gemeente Ede en zit u in een noodsituatie? Dan kunt u vragen of u in aanmerking kunt komen voor woonurgentie in Ede. Voor het aanvragen van urgentie moet u betalen.

Gemeente Scherpenzeel
Woont u in de gemeente Scherpenzeel en zit u in een noodsituatie? Dan kunt u vragen of u in aanmerking kunt komen voor woonurgentie in Scherpenzeel. Lees meer informatie over de voorwaarden in de Huisvestingsverordening Scherpenzeel.
Wilt u urgentie aanvragen? Vul het aanvraagformulier in en stuur dit formulier met documenten naar Woonstede. Voor het aanvragen van urgentie moet u betalen.

Het Vierde Huis bekijkt de urgentieaanvragen voor de gemeente Scherpenzeel en geeft ons advies. Het Vierde Huis is onafhankelijk en wij nemen dit advies over. Omdat andere woningzoekenden langer moeten wachten, krijgen alleen mensen in uitzonderlijke situaties urgentie.

Mag ik een aangeboden woning weigeren die ik met urgentie heb gekregen?

Algemeen

Dat kan gevolgen hebben voor uw urgentie. Het is verstandig om contact op te nemen met de urgentiecommissie.

Kan ik bezwaar maken tegen een afgewezen urgentie?

Algemeen

We geven zelf geen urgenties af, dus u kunt niet bij ons terecht om bezwaar te maken. Hiervoor kunt u contact opnemen met de gemeente waar u ingeschreven staat. 

Gemeente Ede
Neem contact op met de Gemeente Ede

Gemeente Scherpenzeel
U krijgt bij de afwijzing van uw urgentieaanvraag een brief. Hierin staat wat u kunt doen als u het niet eens bent met de afwijzing van uw urgentieaanvraag.

Ik heb urgentie gekregen maar dit staat niet goed in mijn inschrijving. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We helpen u graag verder.