Mijn stroom is uitgevallen. Wat moet ik doen?
Algemeen
Is uw stroom uitgevallen en hebben de buren nog wel stroom? Dan kunt u zelf een test doen om te controleren of het aan een van uw apparaten ligt:
- Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen.
- Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
- Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
- Schakel de groepen in de meterkast weer één voor één in.
- Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan zoals bijvoorbeeld bij een koelkast.
- Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
Bekijk de video, waarin wij uitleggen hoe u dit het beste kunt doen: https://www.youtube.com/embed/9wNNgHGKwtU
Heeft u de stappen (uit de video gevolgd) en heeft u nog steeds geen stroom? Laat het ons dan weten. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.