Waar bestaat mijn betalingsachterstand uit?
Algemeen
Neem contact op met Woonstede. We leggen het graag aan u uit.
Na 30 jaar is het tijd voor een nieuwe, frisse uitstraling. Vanaf nu zien we er anders uit. Lees meer over onze nieuwe huisstijl.
Betalingsproblemen kunnen iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. Hoe sneller u hulp zoekt, hoe sneller uw problemen kunnen worden opgelost. Meer informatie vindt u hieronder.
Neem contact op met Woonstede. We leggen het graag aan u uit.
Uw huur betaalt u per maand vooraf. De huur moet uiterlijk de vijfde dag van de maand op de rekening van Woonstede staan. Lukt dit niet? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. U betaalt dan naast de huur een extra bedrag als aflossing. Op deze manier loopt u de achterstand weer in.
De afspraken die we samen maken sturen we altijd schriftelijk naar u op.
Kunt u op dit moment (nog) geen regeling afspreken? Neem contact op met Woonstede.
Heeft u geldzorgen?
Per gemeente is er hulp ingericht om u hier zo goed mogelijk in te ondersteunen. Er bestaan allerlei tegemoetkomingen en organisaties die kunnen helpen.
Wilt u weten of u kunt besparen?
En of u krijgt waar u recht op heeft? Bekijk hier de mogelijkheden.
Wat vervelend dat uw geen betaallink van ons heeft gekregen.
Controleer uw e-mailadres
Controleer het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven. U kunt dit hier controleren.
Spam of ongewenste e-mailmap
Misschien is onze e-mail in uw spam of ongewenste e-mailmap gekomen. Zo ja, dan kunt u de e-mail verplaatsen naar de map met ingekomen mail (inbox) en de betaling alsnog doen met de link. Vergeet niet om ons e-mailadres (info@woonstede.nl) aan te geven als ‘veilig’. Dan komen e-mails van ons de volgende keer gewoon in uw inbox.
Nieuwe betaallink aanvragen?
Neem contact op met Woonstede. We sturen u binnen twee werkdagen een nieuwe link.
Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.
Wat vervelend dat uw betaallink verlopen is. Wilt u een nieuwe betaallink? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe.
Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.
Wat vervelend dat uw betaallink niet werkt. Wilt u een nieuwe betaallink ontvangen? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe.
Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Zet bij de omschrijving uw adres en de maand waarvoor de betaling is.
Uw huur betaalt u per maand, vooraf. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt. Noem altijd uw adres en de maand. Hebben wij de huur niet ontvangen? Dan krijgt u bericht van ons. Dit bericht noemen we een herinnering.
Heeft u wel betaald? En denkt u dat de betalingsherinnering niet klopt?
Controleer dan het volgende:
Dit betekent dat de herinnering wel klopt. Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen? Vraag dan een betalingsregeling aan. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder. Doe dit op tijd om te voorkomen dat u extra kosten moet betalen.
Controleer zelf of de huur afgeschreven is
Heeft u voor de vijfde dag van de maand betaald? En heeft u duidelijk uw adres en de maand vermeld? Kijk dan op uw betalingsoverzicht bij internetbankieren of op uw afschrift of de huur is afgeschreven. Neem contact op met Woonstede. En mail ons een kopie of screenshot van de afschrijving.
Ja, dit kan. Neem contact op met Woonstede. U krijgt van ons dan een betaallink.
Schulden zorgen voor veel stress. Het is dan ook goed om hulp te vragen bij het oplossen van uw schulden. Zo voorkomt u dat uw schulden nog hoger worden. U kunt het beste contact opnemen met de gemeente waarin u woont. Woonstede werkt goed samen met de gemeente Ede. We kunnen u helpen met het aanmelden voor schuldhulpverlening. U kunt zich ook zelf aanmelden bij de gemeente Ede of gemeente Scherpenzeel.
Heeft u zich aangemeld bij schuldhulpverlening? Neem contact op met Woonstede. We sturen dan even geen brieven over huur betalen en wachten op de schuldhulpverlening.