Huur betalen

Uw huur betaalt u per maand, vooraf. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt. Meer informatie vindt u hieronder.

Veel gevraagd over Huur betalen

Waarom schrijven jullie de huur niet meer automatisch af? En krijg ik opeens een betaallink?

Algemeen

Als het ons twee keer in korte tijd niet lukt om de huur van uw rekening af te schrijven, passen we uw manier van betalen aan. We schrijven de huur dan niet meer automatisch van uw rekening af, maar sturen u een betaallink toe. 

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaallink is verlopen. Kan ik een nieuwe link krijgen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw betaallink verlopen is. Wilt u een nieuwe betaallink? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

Ik heb geen mail met betaallink gekregen, wat moet ik doen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw geen betaallink van ons heeft gekregen.

Controleer uw e-mailadres
Controleer het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven. U kunt dit controleren in hier

Spam of ongewenste e-mailmap
Misschien is onze e-mail in uw spam of ongewenste e-mailmap gekomen. Zo ja, dan kunt u de e-mail verplaatsen naar de map met ingekomen mail (inbox) en de betaling alsnog doen met de link. Vergeet niet om ons e-mailadres (info@woonstede.nl) aan te geven als ‘veilig’. Dan komen e-mails van ons de volgende keer gewoon in uw inbox. 

Nieuwe betaallink aanvragen?
Neem contact op met Woonstede. We sturen u binnen twee werkdagen een nieuwe link. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

Is mijn huurbetaling al ontvangen?

Algemeen

Dat kunnen we niet altijd meteen zien. U kunt dit het beste zelf nakijken.

Betaalt u uw huur met de betaallink van Woonstede?
Klik op de betaallink. U ziet dan direct of u betaald heeft. 

Maakt u uw huur zelf over?
Of betaalt u met een automatische afschrijving?Vraag dan bij uw eigen bank of de huur betaald is. 

Komt u er niet uit? Neem contact op met Woonstede.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Uw huur betaalt u per maand, vooraf. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt.

De betaallink die ik heb gekregen werkt niet (meer). Hoe kan ik dit oplossen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw betaallink niet werkt. Wilt u een nieuwe betaallink ontvangen? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Zet bij de omschrijving uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

Hoe is mijn huur opgebouwd?

Algemeen

De huur bestaat uit huur en eventuele stook- en servicekosten.

Wilt u weten uit welke bedragen de huur opgebouwd is? De samenstelling van uw huur kunt u vinden op Mijn Woonstede. Klik hier om in te loggen. 

Ontvangt u de huurspecificatie liever via de e-mail? Dit kunt u makkelijk en snel online bij ons aanvragen. Lukt dit niet? Neem contact me ons op. We helpen u graag verder.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit bedrag terugkrijgen?

Algemeen

Soms is dit mogelijk. Neem contact op met Woonstede. We kijken graag met u mee.

Ik heb een bericht gekregen waarin staat dat ik een achterstand heb. Kan ik hierover meer informatie krijgen?

Algemeen

Ja, dat kan. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Ik heb een vraag over een factuur van Woonstede. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede.

Mag ik mijn huur na de vijfde dag van de maand overmaken?

Algemeen

Nee, dit mag niet. Uw huur betaalt u per maand, vooraf. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt.

Ik wil de manier waarop ik betaal veranderen. Kan dat?

Algemeen

Ja, dit kan.

Dit kunt u makkelijk en snel online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem contact met ons op. We helpen u graag verder.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, dit kan niet.

Kan ik mijn huur bij Woonstede betalen?

Algemeen

Nee, u kunt niet bij ons op kantoor betalen.

Ik sta borg voor een huurder. Wat betekent dit?

Algemeen

Een borgstelling maken we als een huurder niet goed kan bewijzen dat de huur betaald kan worden. Als u borg voor een huurder staat, dan heeft u een borgstelling ondertekend. In dit contract staat dat u twee jaar lang garant staat voor de betaling van de huur. Betaalt de huurder niet (op tijd)? Dan zoeken wij contact met u en vragen u om de huur te betalen.

Zegt de huurder binnen de twee jaar de huur op en is alles betaald? Dan vervalt het contract voor de borgstelling automatisch. 

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Ja, u mag altijd, voor meerdere maanden, uw huur vooruit betalen. Noem bij uw overschrijving uw adres en de maanden die u wilt betalen. Denkt u hierbij aan de jaarlijkse huuraanpassing in juli?

Ik heb een uitkering van de gemeente Ede en het lukt mij niet vooraf te betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

De huur moet elke maand vooraf betaald worden voor de volgende maand. De huur moet op zijn laatst op de vijfde dag van de maand waarvoor de huur betaald wordt, op onze rekening staan.

Voor huurders die een uitkering van de gemeente Ede hebben en niet vooraf kunnen betalen, maken wij een uitzondering. De huur mag dan op de zevende van elke maand overgemaakt worden. 

Mag ik (opnieuw) een woning van jullie huren als ik ben ontruimd?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We kijken wat er voor u mogelijk is. 

MIjn bankrekeningnummer is door Woonstede aangepast. Hoe kan dat?

Algemeen

Als u meerdere keren betaalt van een ander bankrekeningnummer wat wel op uw naam staat, dan passen wij dat aan.