Energieleverancier

Bij veel van onze woningen kunt u zelf een energieleverancier kiezen voor gas, (warm) water en/of elektra. Soms kan dat niet. Dan betaalt u Woonstede een voorschot of meld u zich aan bij één bepaalde leverancier. Meer informatie vindt u hieronder.

Veel gevraagd over Energieleverancier

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van Woonstede huur?

Algemeen

Niet altijd.

Energieleverancier zelf kiezen
Bij veel van onze woningen kunt u zelf een energieleverancier kiezen voor gas en elektra. Als u de sleutels van uw nieuwe woning heeft, kunt u de meterstanden doorgeven.

Soms kunt u niet kiezen. U betaalt Woonstede 
Soms betaalt u uw voorschot voor gas, elektra en water aan Woonstede. In artikel 4.3 van het huurcontract ziet u of in uw huurprijs een voorschot zit voor gas, water en/of elektra. U hoeft zich dan niet apart aan te melden.  

Soms kunt u niet kiezen. U meldt zich aan bij een vaste leverancier
In sommige van onze woningen bent u verplicht om u aan te melden bij één leverancier voor bijvoorbeeld warmte en/of de levering van warm water. In het Baron van Wassenaerpark in Bennekom is dit bijvoorbeeld Jord. In Ede kan dit bijvoorbeeld Warmtebedrijf Ede zijn. U hoort dit tijdens de oplevering nog een keer van ons.

Kunnen jullie een schatting geven van de kosten die ik moet betalen voor gas, elektra en/of water in mijn nieuwe woning?

Algemeen

Dat is moeilijk. De kosten die u betaalt voor gas, elektra en/of water zijn afhankelijk van bijvoorbeeld:

  • de woning
  • de leverancier die u kiest
  • uw huishoudgrootte
  • uw verbruik

Vraag uw nieuwe energieleverancier een schatting te geven van de kosten. Geef bij hen aan hoe uw woning verwarmd wordt (dus bijvoorbeeld met een warmtepomp of met een cv-installatie). 

Is er gas, water en licht aanwezig in de woning als ik de sleutels van mijn nieuwe woning krijg?

Algemeen

Ja, dit is aanwezig. Meldt u zo snel mogelijk aan bij de leverancier. 

Ik ben een nieuwe huurder van Woonstede. Ik heb mij nog niet aangemeld voor gas, water en/of licht. Is dit erg?

Algemeen

Nee, dit is niet erg. Het gas, water en/of licht wordt niet direct afgesloten. Meld u zo snel mogelijk aan.

Let op. U bent wel verantwoordelijk voor de betaling van de kosten vanaf de dag dat uw huurcontract ingaat.