NIEUWS - 7 juni 2021
Woonstede voert weer reparaties uit
 

Goed nieuws!
Door het afnemen van het aantal besmettingen in onze regio en de aangekondigde versoepelingen voeren wij alle reparatieverzoeken weer uit. Voorwaarden om dit te kunnen doen zijn:

  • U bent klachten vrij
  • U houdt 1,5 meter afstand tot onze medewerkers

De komende weken zullen wij ook de eerder gemelde reparaties, die moesten wachten, inplannen en uitvoeren.

Heeft u een reparatieverzoek? Dat kunt u die indienen via het online formulier of door contact op te nemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0318-695 695. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten wanneer uw reparatieverzoek ingepland wordt. Andere problemen zoals overlast, klachten en vragen kunt u ook online regelen

Klachten? Neem contact op
Heeft u een afspraak voor een reparatie maar heeft u verkoudheidsklachten? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 0318 – 695 695. Wij plannen dan een nieuwe afspraak met u in.

Het blijft belangrijk om het aantal contactmomenten onder onze huurders en collega’s te minimaliseren. Zo dragen we bij aan het verminderen van het aantal besmettingen in onze regio. Daarom hanteren wij voorlopig nog wel de volgende maatregelen:

  • De woonwinkels in Ede en Scherpenzeel blijven gesloten
  • Wij organiseren geen fysieke bijeenkomsten
  • Spreekuren zijn alleen telefonisch
  • Vergaderen doen wij digitaal

 

Veelgestelde vragen
Als er wel spoed is, waar moet ik dan op letten?
- Wij vragen vooraf uw toestemming voor het betreden van uw woning
- Wij vragen om minimaal 1,5 meter afstand te houden en vragen u tijdens de werkzaamheden naar een andere ruimte te gaan
- Ventileer uw huis goed zowel voor, tijdens en na deze werkzaamheden
- Wij dragen een mondkapje en willen graag dat u dat ook doet
Ik heb een afspraak met een aannemer voor onderhoud, kan die wel doorgaan?
Om het bedrijfsleven niet stil te leggen, staan wij onze aannemers toe om werkzaamheden bij u uit te voeren. Maar alleen als u daar zelf mee akkoord gaat. De aannemers werken volgens het protocol `Samen veilig doorwerken' van de Rijksoverheid. Zo worden de werkzaamheden veilig uitgevoerd tijdens de corona-crisis.
U krijgt vooraf informatie over de werkwijze. De aannemer vraagt daarbij om uw schriftelijke toestemming voordat de werkzaamheden kunnen beginnen.
Voert Woonstede tijdens de lockdown wel reparaties uit?
Nee, tijdens de lockdown zijn alleen spoedreparaties mogelijk. We werken daarbij volgens het protocol `Samen veilig doorwerken` van de Rijksoverheid, zodat we veilig werken tijdens de corona-crisis.
U krijgt vooraf informatie over onze werkwijze. We vragen daarbij om uw schriftelijke toestemming voordat we aan de spoedreparatie beginnen.
Wat doe ik als ik een spoedreparatie heb en ziek ben?
Als u ziekteverschijnselen heeft (koorts, hoesten, klachten aan de luchtweg) en wel een spoedreparatie heeft, dan moet u dit melden aan onze telefonist(e) of dit vermelden in het formulier op de website. Onze collega’s maken gebruik van beschermende kleding. Na het openen van de deur, verzoeken wij u naar een ander vertrek te gaan dan waar onze medewerker bezig is. Ventileer voor, tijdens en na de werkzaamheden de woning.
Hoe controleren jullie de woning als hij helemaal leeg is?
Als u de huur opzegt, krijgt u hierover alle informatie die u nodig heeft. We vragen u van de lege woning foto's te maken en aan ons toe te sturen. Als Woonstede de sleutels van de woning in de brievenbus ontvangen heeft, gaat een medewerker naar de woning voor controle. Er wordt in een rapport opgeschreven hoe de woning is achtergelaten en de meterstanden worden genoteerd. Dat rapport krijgt u toegestuurd. Als de woning niet in orde is, neemt Woonstede contact met u op om te bespreken wat er moet gebeuren.
Hoe controleren jullie de woning als ik de huur opzeg?
De voorcontrole doen wij weer fysiek met u in de woning. Wij maken dan afspraken met u over hoe u de woning moet achterlaten. Wel houden wij met een aantal zaken rekening. Als u de huur opzegt, krijgt u hierover informatie.
Hoe kan ik foto's met een e-mail meesturen naar Woonstede?
Als u foto's kunt maken met uw mobiele telefoon, dan kunt u die vanaf uw telefoon bijvoegen bij een e-mail aan Woonstede. Dit doet u door te klikken op `Bijlage toevoegen` of het symbool dat een paperclip voorstelt. Let op: de maximale grootte van bestanden is 10 MB. Overschrijdt u dit, dan krijgt u een foutmelding.
Hoe lever ik de sleutels van mijn woning in op de laatste verhuurdag?
Wij maken gebruiken van een sleutelkluis. U heeft in uw brievenbus een envelop met label ontvangen. Lees de brief die daarbij zit goed door. Op de dag dat u de woning verlaat, doet u de sleutels in die envelop. Deze envelop met de sleutels erin, doet u in de brievenbus op het kantoor van Woonstede, aan de Telefoonweg 36 in Ede. De sleutels moeten, op de laatste dag dat u de woning huurt, 's morgens vóór 08:00 uur bij Woonstede in de brievenbus zitten.
Ik heb een woning aangeboden gekregen. Hoe gaat het nu met het bekijken daarvan?
Woonstede adviseert u om de woning zo contactloos mogelijk te bekijken. Hou daarbij 1,5 meter afstand van elkaar. Maar let op: U kunt de woning niet bekijken als u ziekteverschijnselen heeft, zoals koorts, hoesten, niesen of moeite met ademen. U kunt dan het volgende doen:
• U kunt om foto’s vragen van de woning
• U kunt een filmpje vragen van de woning
• U kunt met beeld bellen om de woning te bekijken (facetime, skype of Whatsapp videobellen)
• U kunt telefonisch bespreken of u zaken wilt overnemen uit de woning

Als dit allemaal niet mogelijk is, dan kunt u contact opnemen met Woonstede op telefoonnummer 0318 695 695 (optie 3). U kunt ook een e-mail sturen naar woonservice@woonstede.nl. Er is dan geen mogelijkheid om afspraken te maken over zaken die u wilt overnemen.
Ik heb een woning die ik aangeboden heb gekregen nog niet kunnen bekijken, maar ik wil de woning niet mislopen, wat kan ik doen?
U moet dan de woning wél accepteren op Huiswaarts, zodat hij niet naar de volgende kandidaat gaat. Daarna krijgt u een e-mail van Huiswaarts, met informatie over de documenten die wij van u nodig hebben. Zorg er vast voor dat u die documenten klaar heeft. Laat ons weten dat u de woning nog niet hebt kunnen bezichtigen. Wij zetten dat dan als opmerking in ons systeem erbij.
Ik heb mijn woning opgezegd. Hoe gaat het nu met de bezichtiging door nieuwe huurders?
Woonstede adviseert u om de woning zo contactloos mogelijk te laten bekijken. Hou daarbij 1,5 meter afstand van elkaar. Maar let op: U kunt de woning niet laten bekijken als u zelf ziekteverschijnselen heeft, zoals koorts, hoesten, niesen of moeite met ademen. U kunt dan het volgende doen:
• U kunt de kandidaat huurder foto’s sturen van de woning
• U kunt de kandidaat huurder een filmpje sturen van de woning
• U kunt met beeld bellen om de woning te laten zien (facetime, skype of Whatsapp videobellen)
• U kunt telefonisch bespreken of u zaken heeft die de nieuwe huurder kan overnemen uit de woning

Als dit allemaal niet mogelijk is, dan kunt u contact opnemen met Woonstede op telefoonnummer 0318 695 695 (optie 3). U kunt ook een e-mail sturen naar woonservice@woonstede.nl. Er is dan geen mogelijkheid om afspraken te maken over zaken die u wilt laten overnemen.
Kan ik met anderen van woning ruilen op dit moment? Kan mijn woningruil doorgaan?
Wij pakken op dit moment geen nieuwe woningruilaanvragen op. Kijk voor meer informatie op onze pagina www.woonstede.nl/woningruil
Wat moet ik doen als door corona mijn inkomen wegvalt en ik misschien mijn huur niet meer kan betalen?
Als u zich zorgen maakt over het betalen van de huur, neem dan contact met ons op. U kunt dat doen door een e-mail te sturen aan incasso@woonstede.nl. Beschrijf in uw e-mail zo goed mogelijk uw situatie en waarom u problemen verwacht met het betalen van uw huur. Heeft u zelf al oplossingen bedacht? Schrijf dat dan ook in uw e-mail. Wij kijken samen met u naar mogelijke oplossingen.