Woning zoeken
Huurdersinfo
In de wijk
Over Woonstede
Meer regelen
In verband met de lockdown voert Woonstede alleen spoedreparaties uit. Deze maatregel geldt tot in ieder geval 9 februari. Om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, beperken wij de komende tijd contacten. Dat doen we door de volgende maatregelen te nemen:
- Wij nemen alleen spoedreparaties* in behandeling. Dit doen we tot in ieder geval 9 februari. - De woonwinkels in Ede en Scherpenzeel blijven gesloten - Ontmoetingsruimtes zijn gesloten - Wij organiseren geen bijeenkomsten - Spreekuren zijn alleen telefonisch - Vergaderingen doen wij alleen digitaal Graag uw begrip voor deze maatregelen. Voor spoedreparaties, kunt u ons telefonisch bereiken via 0318-695 695. Voorlopig voeren we geen reparaties uit. U kunt wel alvast een verzoek indienen via het online formulier. Andere problemen zoals overlast, klachten en vragen kunt u ook online regelen.
Uw en onze veiligheid staat voorop. Als het op dit moment vanwege (mogelijke) coronaklachten niet veilig is, vragen wij u een andere afspraak te maken. *Wanneer is er sprake van een spoedreparatie? Als er gevaar is voor de omgeving, gevaar voor u of andere huurders of als het schade geeft (vergroot) aan de woning. Denk bijvoorbeeld aan: - Ernstige waterlekkage - Gaslekkage - Geen verwarming in de winter - Verstopte riolering (geen ander toilet) - Inbraakschade, waardoor u uw woning niet meer kunt afsluiten - Algehele elektra-storingen - Liftstoringen
Als wij bij u langs komen voor een spoedreparatie dan doen wij het volgende: - Wij vragen vooraf uw toestemming voor het betreden van uw woning - Wij vragen om minimaal 1,5 meter afstand te houden en vragen u tijdens de werkzaamheden naar een andere ruimte te gaan - Ventileer uw huis goed zowel voor, tijdens en na deze werkzaamheden - Wij dragen een mondkapje en willen graag dat u dat ook doet
Kijk onderaan de pagina voor de veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur uw vraag dan per e-mail aan woonservice@woonstede.nl.2 Protocol ‘Veilig samen doorwerken’ Om het bedrijfsleven niet stil te leggen, staan wij onze aannemer toe om onderhoudswerkzaamheden bij u uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan schilderwerk, vervanging badkamer/wc/keuken, liftonderhoud en schoonmaak van openbare ruimtes. Dit alles voeren we uit volgens het protocol ‘Veilig samen doorwerken’, zodat het voor u en ons veilig is tijdens de coronacrisis. U krijgt vooraf informatie over de werkwijze. De aannemer vraagt daarbij om uw schriftelijke toestemming voordat werkzaamheden kunnen beginnen. Het verschil tussen onderhoud en reparaties is dat bij reparaties bezoeken kortstondig zijn en er veel op één dag plaatsvinden, waardoor extra risico is op verspreiding van het coronavirus.
(Financiële) ondersteuning De overheid is het startpunt voor ondersteuning, ook voor huurders. Zoek daarom naar mogelijkheden voor (financiële) ondersteuning. Kijk ook naar bestaande mogelijkheden zoals het aanvragen van bijstand via werk.nl of het laten aanpassen van uw toeslagen bij de belastingdienst. Kijk voor mogelijkheden voor een uitkering bij het UWV. Wilt u uw verhaal kwijt, maar heeft u niemand om dit aan te vertellen? Bel dan met de Luisterlijn, zij staan voor u klaar!