Contact  Facebook  Twitter YouTube 

Problemen, storingen en klachten

We krijgen veel vragen over storingen en problemen (van klein naar groot). Hieronder hebben we de meest gestelde vragen daarover voor u op een rijtje gezet.
 
Hoe herken ik geluidsoverlast?
Spelende kinderen, schreeuwende buren, harde muziek, druk verkeer. Er zijn veel oorzaken voor geluidsoverlast. De belangrijkste drie veroorzakers van geluidhinder zijn de afgelopen twintig jaar onveranderd.
Hoe kan buurtbemiddeling iets voor mij betekenen?
Buurtbemiddeling kan u helpen met conflicten met de buren. Kijk onder "Huurdersinfo".
Hoe kan het dat ik geblokkeerd sta en dus niet kan reageren op woningaanbod?
Dit kan komen doordat u een aanbieding heeft voor een andere woning of dat u uw verlenging voor uw inschrijving nog niet betaald heeft.
Hoe kan ik een andere woning krijgen, want ik heb overlast?
Kom langs in de Woonwinkel, open van 8.30 - 12.00 uur. Dan is er iemand aanwezig om uw verhaal te horen en aan te geven wat u in uw situatie het beste kunt doen.
Hoe kan ik een anonieme klacht indienen?
Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. Er is 1 uitzondering hierop, namelijk het melden van woonfraude. Heeft u een klacht, wij gaan zeer vertrouwelijk met uw gegevens om.
Hoe komt het dat er geen woningaanbod is deze week?
Wij zijn afhankelijk van de huuropzeggingen die we ontvangen. Er zijn ook wijken waar de bewoners eerst moeten verhuizen voor er nieuw gebouwd kan worden, waardoor er nu geen woningen beschikbaar zijn.
Hoe komt het dat ik telkens een foutmelding krijg als ik via internet op een woning reageer?
Het kan zijn dat u een aanbieding heeft voor een andere woning. Bel hiervoor, tot 12.00 uur, Woonservice via telefoonnummer (0318) 695 695.
Hoe werkt mijn installatie (bijvoorbeeld CV, Warmteterugwin, intercom, enz.)
Bel hiervoor het ServicePunt op telefoonnummer (0318) 695 695. Bereikbaar op werkdagen tot 12.00 uur.
Hoeveel huisdieren mag ik hebben?
Er wordt geen maximum aan het aantal huisdieren gesteld, zolang u geen overlast veroorzaakt.
Kan Woonstede bemiddelen als mijn buren niet willen meewerken aan een nieuw dak als ik de woning gekocht heb van Woonstede?
Woonstede treft passende maatregelen als dit gevolgen heeft voor de door u gekochte woning.
Kan Woonstede iets doen aan het afval dat op straat ligt?
Illegaal (zwerf)afval kunt u melden bij Afdeling toezicht van de gemeente Ede.
Kunnen jullie ook na 17.00 komen ik werk de hele week
Nee, de werkzaamheden die worden verricht door of in opdracht van Woonstede gebeuren tijdens de openingstijden.
Mag een medewerker van Woonstede helpen bij het verschuiven van een kast?
Nee, de medewerker van Woonstede is er om een reparatie te verrichten of om onderhoud te plegen.
Waar kan ik een klacht indienen als de tuin van mijn buren verwaarloosd is en ik hier last van heb?
Bespreek dit eerst met uw buren. Helpt dit niet, vul dan het online klachtenformulier in onder 'direct regelen'.
Waar kan ik een klacht indienen over een medewerker van Woonstede?
U kunt uw klacht mondeling, telefonisch, per e-mail of schriftelijk indienen bij Woonstede. Uw klacht wordt via de klachtenprocedure behandeld.
Waar kan ik in het weekend vervuiling van trappenhuis melden?
Via een online contactformulier kunt u vervuiling van het trappenhuis melden. Deze vindt u onder 'direct regelen'.
Waar kan ik melden dat ik bedreigd wordt door de buren?
Als u bent bedreigd, moet u dit melden bij de politie en soms een aangifte indienen.
Waar kan ik schade, die Woonstede heeft veroorzaakt aan mijn woning tijdens onderhoudswerkzaamheden, claimen?
Hiervoor kunt u een online contactformulier invullen, deze vindt u onder 'direct regelen'.
Waar kan ik terecht als de kinderen van mijn buren veel lawaai maken in de portiek?
Geluidsoverlast is niet toegestaan. U kunt uw buren hierover benaderen om het probleem bespreekbaar te maken. U kunt ook contact opnemen met buurtbemiddeling op telefoonnummer (0318) 641 616.
Waar kan ik terecht als ik buitengesloten ben?
Voor spoedeisende reparaties zijn wij dag en nacht telefonisch bereikbaar op (0318)- 695 695 (optie 1).
Waar kan ik terecht als ik geen water heb (bruin water) en de buren ook niet?
Bel hiervoor het ServicePunt tussen 8:30 uur en 12:00 uur op telefoonnummer (0318) 695 695 en kies voor optie 1.
Waar kan ik terecht als ik overlast heb?
U kunt hiervoor een online contactformulier invullen, deze vindt u onder 'direct regelen'.
Waar kan ik terecht als ik overlast wil aanpakken?
U kunt daarvoor terecht bij buurtbemiddeling.
Waar kan ik terecht als mijn achterpad slecht is? (ook Vrijekeuswoning)
Vul hiervoor een online contactformulier in, deze vindt u onder 'direct regelen'.
Waar kan ik terecht als mijn goot schoon is en die van mijn buurman niet?
Vul hiervoor een online contactformulier in, deze vindt u bij 'direct regelen'.
Waar kan ik terecht voor goten die vol blad zitten en het water dat over loopt?
Vul hiervoor een online contactformulier in, deze vindt u bij 'direct regelen'.
Waar kan ik terecht voor informatie over de hoogte van de energierekening?
Een normaal energieverbruik is bij iedereen verschillend. Bel voor algemene richtlijnen met uw leverancier (Nuon, Essent, etc.)
Waar kan ik terecht voor reparatie van de verlichting in de algemene ruimte?
U kunt uw reparatieverzoek indienen via Mijn Woonstede.
Waar kan ik terecht voor reparaties in mijn woning?
U kunt uw reparatieverzoek indienen via Mijn Woonstede.
Waar kan ik terecht voor werkzaamheden die in gang zijn gezet, nu ik niemand meer zie? (voortgangsbewaking; vanuit onderhoud)
Vul hiervoor een online contactformulier in, deze vindt u bij 'direct regelen'.
Waar moet ik inbraakschade melden?
U kunt uw reparatieverzoek indienen via Mijn Woonstede.
 
Terug  Terug